Saturday, January 31, 2009

dare to be different

So I was reading one of my favorite blogs the other day, F.M Phenomenal (also known as Ibn Jasper), and dude was talking about the aftermath of his recent trip to Fashion week in Paris.

Since this event is pretty big, a lot of photos have surfaced. And some cat's are little more closed-minded than others. I won't say I agree with all the outfits that were worn, but I respect the idea of originality enough to keep the clowning to a minimum. Mainly, because it was fashion week (and I'm pretty sure this dress is the "norm"), I respect these cats for what they're out to do (break down walls), and a couple of the fits look kinda fly to me (Ibn's, Bentley's suit, and Don C).

Basically cats were calling them out of there names. You know the usual joints people attach to people that are different...

"You look like a (punk, fag, etc.)"

That shit boggles my mind. For real. I've come to the realization that maybe I will never understand it. It seems like whenever some one or some people try to break ground or deviate from the norm (even in a positive way) there are always a gang of cats who feel compelled to talk shit. And the anoying thing is, like a couple years or so later you can't help but to see a lot of these muh sukkas hoppin on the same bandwagon they were denouncing earlier.


Wednesday, January 28, 2009

Slap ya self if You don't know about...


From the cats behind "The Boondocks" comes the KING OF THE HATERS. And no one is safe from his grasp.

Not Obama
Not David Banner
Not Ice Cube
Not even Aaron McGruder

He damn near makes hating an artform. Check him out as he speaks on T-pain.

Monday, January 26, 2009

The name behind the iconography

One of my favorite artists, Shepard Fairey, has recently become a low-key celebrity due to him creating the main image/artwork of Obama's presidential campaign. His work is consistantly political and stresses an awareness of governments actions.

Sunday, January 25, 2009

Can you give me a minute to breathe!?!?

I really can't get mad at Ye. Part of the reason I'm a fan of him, is that he does things that I could see myself doing if I were famous. Like turning my crib into a museum of sorts,wildin out at award shows, or even creating my own shoe and then not releasing it to the public until I'm done stunting with em...smh. First the Yeezy's now these...

Damn son... I won't even get my hopes up for these tho. They're Louie's I already know they'll have something crazy on the price tag.

And you thought your parents put you though some sh*t


I may never complain about my childhood again.

Friday, January 23, 2009

Obama says get yo paper

One of the main reasons why I have no problem believing Obama can help the economy get back on it's feet is because even before he officially got sworn in The dude's image was already generating thousands of dollars. From T shirts, plates, commemorative coins, beenie babies, posters, stickers, buttons, and yes even...

Obama has all your old G.I. Joes looking like straight up bitches.

Thursday, January 22, 2009

The greatest show on ERF

So I'm chillin at the crib, watching the boob tube. Minus the boobs... And one of my favorite shows comes on, "Law and Order". Anybody that hasn't been living in a cave for the past 20 years knows that it one of the best written shows on tv...Even after they added Ice T's non acting ass. Speaking of which, I've seen better actin in a can of Tough Actin Tinactin...

But that's neither here nor there.

Did you know that show's producer is named Dick Wolf?

(shown here)

With a name like that, who needs karate classes? Do you see that smirk? Dude is not to be fucked with.

**sidenote: Don't matter the weather...don't eva eve eva Google image this cat...that shit is ALL homo word to Jim Jones' peticurist

But yeah... I completely expected the dude to look like


Wednesday, January 21, 2009

Rain drops on your parade

I don't get it. Maybe it's just part of the process. I keep hearing from these cats who, no matter what, keep talking all this either cynical or pessimistic shit about Barack. I mean got dayum...I know we've been through shit for the past 200 years or so. But while you're going around making it your personal business to tell folks Obama ain't gonna do shit, Obama's on national television telling us that the job of change is in OUR HANDS. He's just the facilitator. So stop your counter productive belly-aching and get on your job!

Tuesday, January 20, 2009

Why Soooo Serious!!!

Man have you ever sat and thought about why in the hell hair is so important? These relatively thin ass strands on top of our heads carry a lot of weight. I mean, I don't know about ya'll but a hair cut has been known to turn my day from shit to shine.

I had the chance to visit the Detroit Institute of Arts (an art museum) awhile back and I found these...

These are artifacts were taken taken from the Shona culture, the people out of the Republic of South Africa. Reportedly, these are "pillows" meant to help black women maintain their hairstyles over night, because the Shona people "consider hairstyles as critical indicators of status"...Damn son...Some things change, some things stay the same.

I wish somebody would've communicated the importance of hair to the barber I went to the other day... Maaaaan... I guess it was partly my fault. I went to a barbershop in the mall because they are the only shop in town which operates on Sunday. And well...the shop looks like a circus...
Nah nigga...
There are fuckin clowns on the wall, some of the barber chairs are elephants and airplanes, and "Horton Hears a Who"was playing on the tv...
Clearly, my bullshit senses should have been tingling...But I asked dude if they cut adult hair and he said yeah...

So I sat and waited while dude cut like 3 ankle biters with similac on their breaths.

When my time finally came... I jumped up...Like "Finally, I can get this foolishness up off the top of my dome!" Dude was very tedious with the cut. I asked for a low taper and somehow dude took like an hour and a half...Obviously, trying to milk a tip outta me...But when he muh sukka got to my facial hair I sensed something wasn't quite right.

Ya mustache and beard don't connect right...So I immediately started to panic when this ole Jack the Ripper ass nigga kept lining that part of my face up. I'm sitting in the chair telling myself to man up, like "Jay your singing voice ain't live enough to pull off that cryin ass nigga swag...Leave that shit to Lenny Williams and Ursher"...But then dude applied the alcohol and I turned str8 bitch made on the

2 days later my ass woke up looking str8 up like

May whomever is in charge of exacting Karma be merciless....

Monday, January 19, 2009

Great heroes throughout history

On this fine MLK day...big up to the king by the way...I'd like to shout out a hero in history that has been recently forgotten. A hero that has helped countless people only to be cast away and forgotten. Such is the fate of a hero I suppose. I'm sure when he did what he did he wasn't thinking about recognition any ways...because this hero is selfless.Of course I'm talking about...
That's right...Lassie. This muh sukka had the disposition of having to follow around the the most retarded white children for at least a good six to seven seasons. Lassie would warn Lil' Timmy's accident proned ass but he would repeated find himself on some retarded damsel in distress type shit. Lil bastid was always falling off or in it off cliffs, in wells, or that one time where he wandered into that house and Timmy got captured by Wild Bill and Lassie had to talk to Hannibal Lector to get him out...What? Ya'll missed that one?? Anyways, Lassie would always find whereever the fuck Timmy's slow ass was and would travel like 50 miles to where ever the lil muh sukkas parents had escaped too...

** Sidenote....why in the hell did they let his lil ass wander of so much. I swear they should've brought Timmy's parents up on charges. Them muh sukkas were str8 tryin to Lacey Peterson his ass on the low.

But yeah Lassie would run off, find their asses, notify friends of the state, find a pick up truck, hot-wire that muhfukka, drive to Home Depot, buy some rope, then drive to where TImmy was. Timmy's grip was fuckin remarkable. Must've been that handicapped strength.

But yeah...big up to Lassie son.

Tuesday, January 13, 2009

Crack head madness

Some of these artists make it REALLY HARD to be a fan. I mean, I know I'm supposed to separate the art from their lives and I am fully aware of the medias ability to old school bicycle pump little stuff to gargantuan proportions...but GOT DAYUUUUUUUUUM!!!!

Get some fucking rehab dammit!!!. That song ain't even cute anymore. I can't reach for your albums anymore without images of your crackhead ass fuckin up the whole experience. You were supposed to be the chosen one on some Anakin Skywalker shit!! WTF!!

Monday, January 12, 2009

I bet you'll be quiet at the movies from now on...

(CNN) -- A man angry that a family was talking during a movie threw popcorn at the son and then shot the father in the arm, according to police in Philadelphia, Pennsylvania.

James Joseph Cialella was charged with attempted murder, aggravated assault and weapons charges.

James Joseph Cialella was charged with attempted murder, aggravated assault and weapons charges.

James Joseph Cialella, 29, was charged with attempted murder, aggravated assault and weapons violations, a police report said.

Cialella told the family sitting in front of him in the theater on Christmas Day to be quiet, police said.

An argument ensued while others at the Riverview Movie Theatre watched "The Curious Case of Benjamin Button," starring Brad Pitt and Cate Blanchett, The Philadelphia Inquirer reported.

Cialella then approached the family from the left side of the aisle and shot the father, who was not identified, as he was standing between Cialella and his family, according to the police report.

The victim was taken to Jefferson Hospital with a gunshot wound to his left arm, police said.

Cialella was carrying a Kel-Tec .380-caliber handgun clipped inside his sweatpants, police said. He was arrested and taken into custody


Word... Benjamin Button??? Muh sukkas are getting shot over Benjamin Button. Damn son. I may have to download that shit after

Sunday, January 11, 2009

"Nigger Stain" (c) Clayton Bigsby

It dwells in the depths of hell
The worst of all the ghouls and goblins
Yearning for the face of fright
Waiting to resurrect itself every club opening and black movie premiere night...

(Excert from "Night of the living dazed" by JCJ2)

It's been about a year or so since the NAACP public and ceremoniously "buried" the "N-word"
. I remember it like it was just yesterday. That old ass redneck, Amos, had openned his mouth and it was then that everyone found out where exactly Pandora's box had been all along. Muh sukkas were freaking out. Folks were pretty much split down the middle. Black folks that considerred themselves conscious were hardcore for the words abolishment and the opposite end was like "Nigga what?"...and white folks either were against it because they ae villified for saying it or just didn't care either way.

I found myself somewhere along the middle. I'm aware enough to know why someone would want to do away with the word. I'm also aware enough to know that a word is just a word. My original stance was to just stride the line...but like I said muhsukkas were freaking out. And the majority of the ones around me were the anti-abolishers. So I took the side of the abolishers.

Jay = the rebel

I even promised myself that I wouldn't use the word.

Maaaaan.... I held up longer the last time I vowed to stop masterbating. I think I may even say Nigga MORE than before. It's disgraceful. Its weird actually, because I'm good when I write, but when I speak it's like I'm Colonel Stinkmeaner (c) The Boondocks...or some shit. Like what the hell happened? How did it's burial make me end up using it more than ever? Did I low-key not wanna let go?

Saturday, January 3, 2009

Hand me my scissors, it's a grand opening

::Curtains Open::

I held out long enough. Like I actually, consciously, resisted the urge to hop on blogger...but here I am. I am still not completely sure my aim. I just recently got into the blog world outside of myspace via:,, the ones on, and dope blogs. Check em all out if you haven't already.

Anywho...the general consensus is that people tend to blog for the purpose (asside from Ye) of launching careers in their respective fields. Which for the most part is writing. I will be the first to let you know that I am not the greatest writer. My structure sucks. I tend to write exactly how I talk. I am pretty nice in other areas of art tho (Fine Arts, Graphic Design, fashion, Illustration, and poetry) So the heart of this blog will be to assist me in launching my business endevours. Luckily for you by business is pleasure (damn that sounded freaky). I meant to say my business in the pleasure of the senses( still sounds freaky but I think you know what I mean.)

::Grand Finale::

But yeah...The demise of Myspace is eminent...So you can also expect the iller elements of my old blogs here as well...i.e. crazy observations and excerpts of life...but I plan on stepping my game up as well. That seems to be the evolution of this blog shit. It started...Damn where did it start??? Anywho Myspace opened up the game and you saw a gang of cats catch on. Some did it for the love and some did it for...shit I dunno I look like Tom Cruise (The dude got powers son!!!)??? But umm...yeah the latter of the folks tended to fall the side lines on some spectator shit...which is all good...Where the eff am I goingwith this??? Oh yeah...evolution...we're all stepping our game up. If you don't grow/change/etc. you's a scientific fact...I read that shit in a book so you know it's true dammit.

With all that said 09 the world is mine...I may loan parts out in 2010 I haven't decided yet...

You've been warned

::Curtains Close::